پیشینه تحقیق تاثیر بسته بندی | مطالعات علمی و پژوهشی و ISI


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
۵ بهمن ۱۳۹۹
نوع فایل
ورد قابل ویرایش
حجم فایل
تعداد صفحات
5
دسته بندی
تعداد بازدید
787 بازدید
۹,۵۰۰ تومان

پیشینه تحقیق تاثیر بسته بندی

پیشینه تحقیق تاثیر بسته بندی

پیشینه تحقیق تاثیر بسته بندی

پژوهشی توسط صالحی و همکاران (۱۳۹۸. تحت عنوان بررسی تأثیر گردن‌آویز بسته‌بندی محصول بر جلب توجه مشتری با استفاده از ردیابی حرکات چشم بود. هدف از این تحقیق بررسی تاثیر گردن‌آویز در محصولات لبنی بر میزان جلب توجه مشتری بود. نتایج این تحقیق نشان داد که با وجود تفاوت معنی‌دار بین تعداد دفعات تثبیت نگاه به تصاویر در ترکیب A بود. به‌طوری‌که بیشترین تعداد دفعات تثبیت نگاه در هر دو تکلیف، مربوط به برند پگاه بود. اما درنهایت تفاوت اثبات‌شدنی در تعداد دفعات تثبیت نگاه به دو تصویر پگاه با گردن‌آویز و بدون گردن‌آویز وجود نداشت. نتیجه به‌دست‌آمده حاکی از کم بودن توجه بصری به گردن‌آویز محصول مربوطه است.

پژوهشی توسط شریف زاده و کریمی پور (۱۳۹۶). تحت عنوان تحلیل عوامل هویت بخش در طراحی بسته بندی صنایع دستی روستایی ایران با رویکرد صادرات انجام شد. هدف از این تحقیق دستیابی به اطلاعات تعاریف و عملکردهای بسته بندی و مشخص کردن عناصر بصری پایه در بسته بندی، به بررسی نقش بسته بندی صنایع دستی در صادرات بود.  نتایج تحقیق نشان داد که در صادرات محصولات و کالاهای صنایع دستی روستایی، اهمیت بسته بندی های چندفرهنگی ضروری است. سپس به منظور ادغام آگاهانه هویت و فرهنگ در طراحی بسته بندی، مدل طراحی فرهنگ محور پیشنهاد شده است. با استفاده از این مدل مشخص گردید که طراحی بسته بندی با توجه به عوامل فرهنگی، می تواند تا از تطابق راه حل های پیشنهادی اطمینان حاصل کند.

 تحقیق تاثیر بسته بندی

پژوهشی توسط نژاد قنبر (۱۳۹۵) .تحت عنوان تأثیر اطلاعات مندرج بسته‌بندی بر رضایتمندی مصرف‌کنندگان چای انجام شد. هدف این مطالعه بررسی اطلاعات مندرج بسته‌بندی محصول چای که به‌عنوان یک عامل کیفی رضایت مصرف‌کنندگان را متأثر می‌سازد، می‌باشد. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهد که بین میانگین تأثیر عامل اطلاعات بسته‌بندی در رضایتمندی از مصرف چای اختلاف معنی‌داری وجود دارد. پس می‌توان ادعا کرد که تأثیر اطلاعات بسته‌بندی چای بر رضایت‌مندی مصرف‌کنندگان چای متفاوت است.

پژوهشی توسط حسن‌زاده کریم‌آباد و خلیل (۱۳۹۱). تحت عنوان شناسایی مؤلفه‌های اثرگذار بر بسته‌بندی محصولات غذایی – با تأکید بر تأمین نیازهای مصرف‌کننده -‏ انجام شد. هدف این مطالعه شناخت عوامل تأثیرگذار بر بسته‌بندی محصولات غذایی برحسب نیازهای مصرف‌کننده می‌باشد. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهد که سطح معنی‌داری، کوچک‌تر از میزان خطای پذیرفته‌شده است، بنابراین در تمام فرضیه، فرض صفر رد می‌شود و نشان‌دهنده‌ ‏آن است که در سطح اطمینان ۹۵ درصد تمام مؤلفه‌های موردنظر (اطلاع‌رسانی، ایجاد اطمینان از کالا، ترغیب و دعوت از ‏مصرف‌کنندگان، محافظت، سهولت حمل محصولات، سهولت استفاده از محصول و سلامت و بهداشت محصولات) در ‏بسته‌بندی محصولات غذایی نقش مؤثری را ایفا می‌کنند.

منبع

برای دسترسی به منابع و پیشینه های بیشتر به فایل اصلی مراجعه شود.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.