تاثیر نظام سلامت الکترونیک بر رضایت بیماران


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
۲۴ دی ۱۳۹۹
نوع فایل
ورد قابل ویرایش
حجم فایل
تعداد صفحات
33 صفحه
دسته بندی
تعداد بازدید
655 بازدید
۱۵,۰۰۰ تومان

تاثیر نظام سلامت الکترونیک بر رضایت بیماران

۳۳ صفحه

تاثیر نظام سلامت الکترونیک بر رضایت بیماران یکی از موضوعات مهم در سلامت و بهداشت می باشد. براساس این رویکرد می توان الگوهای متعددی برای رضایت بیماران ایجاد کرد. این رضایتمندی در نهایت به بهبود وضعیت بیماران منجر می شود. می‌توان گفت سلامت الکترونیک، “فرصتی نوین و مجالی برای تفکر مجدد در بـازآفرینی فـرایندهای بهداشتی جهت ارتقای کیفیت تندرستی بـر مبانی فناوری اطلاعات و ارتـباطات‌ اسـت (سازمان بهداشت جهانی، ۲۰۰۴)”.

اولویت‌های کشورها جهت استقرار سـلامت الکـترونیک متفاوت است و از اجزاء سازنده آن نیز با اسامی مختلف یاد می‌شود. سلامت الکترونیک بر مـحور پرونـده الکترونیک سلامت بنا‌ می‌شود‌ کـه هـدف از آن جـمع‌آوری، حفظ و نگهداری اطلاعات بـهداشتی درمـانی تمام عمر یک فـرد و قـابل دسترس نمودن آن در هر زمان و هر‌ مکان و در مواقع موردنیاز و توسط افراد مجاز است. سلامت الکترونیک، بخشهای دیگری مانند نـسخه الکـترونیک، پزشکی از راه دور و نوبت‌دهی از راه دور را نیز دربرمی‌گیرد.

این متغیر تنها به‌معنای الکترونیکی شدن امور و فعالیتهای ‌‌این‌ حوزه نیست. بلکه ابعاد دیگری را نیز دربرمی‌گیرد که به وجـه روشنتری آن را‌ تفسیر‌ می‌نماید. در‌ اینجا به چند مورد از ابعاد سلامت الکترونیک که بیانگر حیطه گسترده و کارکردهای متنوع‌ آن می‌باشد، اشاره شده است. سلامت الکـترونیک شامل اقسام متنوعی از تعاملات بین بیمار- پزشک بوده و به همراه‌ خود‌ موضوعات‌ چالش‌برانگیزی را نیز در بحث اخلاق دارد. موضوعاتی مـانند ‌انـجام فعالیت‌های‌ پزشکی‌ بر خط، ارتقای رضایت بیماران و حفظ امنیت اطلاعات خصوصی آنها.

ادامه

دیگر انتظارات از این متغیر، افزایش عـدالت‌ و ایجاد‌ امکان دسترسی یکسان برای همه است. با این وجود، این امر ممکن است شکاف‌ بین‌ فـقرا‌ و اغنیا را بیشتر نماید. افرادی که از پول و مهارت‌های لازم برخوردار نبوده و به‌ کامپیوتر‌ و شبکه‌های کامپیوتری دسترسی نـدارند، نمی‌توانند از خدمات مبتنی بر کـامپیوتر نـیز بهره‌برداری مناسبی داشته‌ باشند. در‌ نتیجه این دسته از بیماران (که بیش از همه به اطلاعات بهداشتی و اینگونه‌ خدمات‌ نیاز‌ دارند)، از پیشرفت‌های فناوری اطلاعات، بهره‌برداری کمتری خواهند نمود. مگر آنکه از تدابیر ویژه یا ابزارهایی چون‌ کیوسک‌هایی‌ بـا اپراتور کاربری اینترنت جهت ایجاد امکان دسترسی استفاده شود.

 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.