پیشینه تحقیق گردشگری و توسعه پایدار| مطالعات علمی پژوهشی و ISI


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
۳ بهمن ۱۳۹۹
نوع فایل
ورد قابل ویرایش
حجم فایل
تعداد صفحات
4.5
دسته بندی
تعداد بازدید
1005 بازدید
۹,۵۰۰ تومان

پیشینه تحقیق گردشگری و توسعه پایدار

پیشینه تحقیق گردشگری و توسعه پایدار-۴.۵ صفحه

پیشینه تحقیق گردشگری و توسعه پایدار

نمونه خارجی

پژوهشی توسط کریستین ولز وهمکاران(۲۰۱۶). تحت عنوان تأثیرات گردشگری بر شیوه های توسعه مدیریت پایدار فاضلاب در شبه جزیره بلیزانجام شد . هدف از این تحقیق بررسی رویکرد اساسی برای تجزیه و تحلیل داده های فرهنگی اجتماعی .برای  بررسی ادراکات و عملکردهای انسان در رابطه با توسعه مدیریت آب ، فاضلاب و انرژی در یک مقصد سریع گردشگری در سواحل بلیز بود . یافته های تحقیق نشان داد .که درک محلی ناشی از اقدامات فرهنگی ، وقایع و فرایندهای تاریخی ، مسائل سیاسی و اقتصادی معاصر و آگاهی متغیر از تغییر محیط است. این تحقیق همچنین نشان داد. که بزرگترین موانع پذیرش و توسعه فن آوری های جدید شامل به اشتراک گذاشتن .اطلاعات فنی و اقتصادی به طور گسترده و فراهم آوردن فرصت هایی برای مشارکت ذینفعان چندسطحی قانونی در فرایندهای تصمیم گیری بود.

نمونه داخلی

پژوهشی توسط بافقی زاده و همکاران (۱۳۹۴). تحت عنوان  بررسی نقش گردشگری بر توسعه پایدار شهرستان دره شهر با استفاده از مدل SWOT انجام شد. یافته های این تحقیق نشان میدهد که شهرستان درهشهر دارای پتانسیل بالایی جهت جذب گردشگر میباشد.اما نتوانسته است. از این ظرفیت بهره کافی را ببرد. گردشگری شهرستان در وضعیت میانه و در موقعیت ST.WO، یعنی موقعیت محافظه کارانه و رقابتی قرار دارد. به این معنی که با حفظ شرایط موجود، در جهت پیشرفت بایستی گام بردارد. در نهایت استراتژیهای تدوین برنامه ای جامع برای گردشگری شهرستان، تلاش برای خروج منطقه از محرومیت . تبلیغات برای معرفی گردشگری شهرستان و جذب سرمایه گذار در اولویت قرار گرفته اند.

پژوهشی توسط فنی و همکاران (۱۳۹۳). تحت عنوان تاثیرات گردشگری بر توسعه پایدار شهری از نظر ساکنان (مورد مطالعه: جزیره قشم) انجام شد. یافته های مطالعه نشان می دهد. که از لحاظ اجتماعی ، باعث بهبود وضعیت آموزش و بهداشت ، افزایش تعامل شهرندان و امنیت و لذا پایداری نسبی اجتماعی شده . ولی از لحاظ محیط زیست ، پیامدهای منفی زیادی از قبیل آلودگی های محیطی ، افزایش ترافیک، تغییر کاربری های مفید برای محیط زیست شهری همراه بوده. که مغایر با اهداف توسعه پایدار شهری است . بنابراین ، با برنامه ریزی اصولی و تلاش برای استفاده بهینه از ورود گردشگران می توان.وضعیت اقتصادی ، اجتماعی ، محیطی و کالبدی شهر را بهبود بخشید.

 

منابع
برای منابع و پیشینه های بیشتر به فایل اصلی مراجعه شود.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.