مفهوم افسردگی | مبانی نظری افسردگی


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
۱۷ فروردین ۱۴۰۲
نوع فایل
ورد قابل ویرایش
حجم فایل
منابع در فایل خریداری شده موجود می باشد.
تعداد صفحات
6 صفحه
دسته بندی
تعداد بازدید
610 بازدید
۱۵,۰۰۰ تومان

مفهوم افسردگی

مفهوم افسردگی | تعداد صفحات: ۶ صفحه

افسردگی، یکی از شایعترین تشخیصهای روان پزشکی است که با روند رو به رشد و شیوع آن مشکل اساسی را برای بهداشت روان ایجاد کرده است سازمان بهداشت جهانی (WHO) پیشبینی میکند که تا سال ۲۰۲۰ افسردگی دومین علت ناتوانی پس از بیماری ایسکمیک قلبی میباشد. آمار همه ­گیرشناسی در کشورهای مختلف حاکی از شیوع متفاوت افسردگی در جوامع مختلف است.

در سال ۱۹۹۰ میزان افسردگی در جهان نزدیک به ۴٧٢ میلیون نفر. و در ایران نزدیک به ۵ میلیون نفر برآورد شده است. که نشان دهنده ی شیوع بالا و اهمیت اختلال افسردگی در ایران و جهان است. همچنین مطالعات شیوع افسردگی در ایران نشان میدهد. که احتمال ابتلای زنان به افسردگی (۳۰/۵) (درصد بیشتر از مردان ١۶٧) (درصد) است. اساساً بعد از طلاق شاخصه های سلامت روان و بهزیستی زنان کاهش پیدا می کند. با توجه به اینکه زن نقش مهمی در انسجام و شکل گیری شخصیت افراد خانواده و سلامت عمومی جامعه دارد. زمانی میتواند نقش خود را کامل تر انجام دهد. که دارای کمترین مشکلات روان شناختی و بیشترین سلامت روان باشد.(عبودی و عابدی، ۱۳۹۸: ۷۵).

افسردگی به عنوان یک حالت خلقی بهنجار تجربه شایعی است حالتهای افسردگی خفیف فرد به نشخوار فکری درباره موضوعات منفی می پردازد فرد بیشتر اوقات احساس، ملال تحریک پذیری و عصبانیت میکند در حالی که برای خود متأسف و غصه دار است و دائماً نیازمند اطمینان جویی از دیگران است نیاز به اطمینان جویی اغلب به مشکلات جسمانی گوناگونی مربوط میشود که به نظر نمی رسد علت جسمی داشته باشد.

ادامه

افراد با افسردگی اندک درباره ناخوشایندی گذشته مشغله ذهنی و درباره آینده احساس بد بینیهایی دارند. با این وجود با عمق یافتن افسردگی علائم بیشتری اضافه می شود. این علائم عبارتند از تغییرات هیجانی فزون تر احساسهای غمگینی و نا امیدی.، مفرط تغییرات شناختی عزت نفس پایین گناه و تقصیر اشکال در حافظه و مشکلات.، تمرکزی تغییرات در رفتار و انگیزش احساس بیقراری یا کندی و کاهش علاقه به فعالیت های اجتماعی. یا تفریحی و تغییرات جسمی، خواب مسائل خوردن و جنسی و توان باختگی می باشد.(حاجی اندواری، ۱۴۰۰: ۵۳۰).

مفهوم افسردگی

در افسردگی فرد از خلق ،افسرده فقدان احساس لذت و علاقه کاهش انرژی کاهش فعالیت و خستگی مفرط در رنج است. علت شیوع افسردگی در مردان از دست دادن شغل است. شغل بیانگر ارزش شخص در نظر خود است. یک علت شایع افسردگی در زنان از دست دادن همسر است. زیرا موقعیت اجتماعی زن مبتنی بر نقش شوهر است. علاوه بر آن با از دست رفتن نان آور خانواده امرار معاش زن دچار مخاطره می شود. میزان شیوع افسردگی در ایالات متحده در حدود ۱ تا ۲٪ است. و در مردان ۳ تا ۴/۶ در زنان گزارش شده است.

خطر این اختلال در مردان ۸ تا ۱۲ درصد در زنان ۲۰ تا ۲۹ درصد گزارش افسردگی در همه افراد جامعه.، ثروتمند و فقیر شده است. نوجوان جوان و پیر زن و مرد متاهل و مجرد دیده شده است. اما بعضی از افراد بیشتر از دیگران مستعد ابتلا به افسردگی هستند. شیوع افسردگی در زنان دو برابر مردان گزارش شده است. همچنین بیماری از متخصصان بالینی معتقدند که افسردگی در افراد میانسال.،نوجوان کودکان و حتی خردسالان به طور یکسان شایع است هر چند نشانه های مرضی در گروههای مختلف سنی متفاوت است.(طاهری، ۱۴۰۰: ۵۹).

اکثر ما مردم گاهی وقتها احساس غم و رخوت میکنیم و به هیچ کار و فعالیتی رغبت نداریم حتی به فعالیت های لذت بخش بروز نشانه های خفیف ،افسردگی در واقع پاسخ طبیعی آدمی به فشارهای متعدد زندگی عدم موفقیت در تحصیل یا کار، از دست دادن عزیزان، یا آگاهی از این که بیماری یا پیری توان آدمی را تحلیل می برد از جمله موقعیتهایی هستند که اغلب موجب بروز افسردگی می شوند. افسردگی تنها زمانی نابهنجار تلقی میشود که در عملکرد بهنجار اخلال کند و هفته ها بدون وقفه ادامه یابد.

ادامه

اختلال های افسردگی نسبتاً شایع هستند و حدود ۱۷ درصد مردم در طول زندگانی یک دوره افسردگی حاد پیدا میکنند. هر چند افسردگی به عنوان اختلالی واحد در هیجان و خلق شناخته میشود با این حال عملاً چهار مجموعه نشانه و علامت در آن وجود دارد نشانه های هیجانی و خلقی نشانه ای در زمینه­های، شناختی انگیزشی و جسمی و فیزیکی نیز در آن مطرح است اما برای آن که تشخیص افسردگی برای کسی مطرح شود لزومی ندارد که همه ی چهار دسته نشانه در او وجود داشته باشد.

بلکه هر چه نشانه­های بیشتری از این چهار دسته در شخص باشد، اطمینان بیشتری خواهد بود که گرفتار افسردگی شده است. غم و اندوه و شاد نبودن از جمله ی ناگوارترین نشانه های هیجانی افسردگی است. شخص ناامید و ناشاد است نشانه های: افسردگی در افسردگی چهار دسته نشانه های هیجانی شناختی، انگیزشی و جسمانی مطرح است(نوراحمدی و همکاران، ۱۴۰۱: ۲۳).

مفهوم افسردگی

افسردگی یکی از رایج ترین اختلالات روانی و یکی از شایع ترین اختلالات روان پزشکی میباشد که باعث مشکلات روانی اجتماعی فراوانی برای فرد می.شود اختلال افسردگی به طور منفی عملکرد اجتماعی ،شخصی خانوادگی و شغلی را تحت تأثیر قرار میدهد متن بازنگری شده چهارمین ویراست راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی اختلال افسردگی عمده را به عنوان یک بیماری روانی که در آن شخص به طور پایدار ناراحتی عمیق و مداوم و علاقه کاسته شده ای را در تمام فعالیتها برای دوره ای حداقل دو هفته ای تجربه می تعریف می کند.

شخصی با اختلال افسردگی عمده معمولاً احساسات یاس ،نومیدی بی ارزشی سختی در فکر کردن کند. تمرکز و گاهی اوقات خودکشی را تجربه می کند. برخی افسردگی را یک واکنش طبیعی در قبال زندگی می دانند و برخی آن را یک بیماری قلمداد می کنند. افسردگی علاوه بر جنبه ارثی و ژنتیکی اکثراً با عوامل اجتماعی و روانی همراه بوده است(پریزن و بنیسی، ۱۴۰۱: ۸).

مفهوم افسردگی

اختلال های اضطرابی و افسردگی از شایعترین اختلالهای روانشناختی هستند بیماری و مرگ و میر معرفی شدهاند که به صورت گسترده ای با مشکلات مربوط به سلامت و کارکرد اجتماعی رابطه دارند اختلال های اضطرابی هزینههای قابل توجهی دارند خواهد بود و از علل اصلی و سازمان جهانی بهداشت پیش بینی میکند که تا سال ۲۰۲۰ ۱ اختلال افسردگی مهاد دومین بیماری بزرگ جهان همچنین اختلالهای اضطرابی و افسردگی همبودی زیادی دارند.

ادامه

درمان افسردگی، تا حد زیادی به درک کامل میزان مشارکت عوامل ژنتیکی با عوامل محیطی در بروز این اختلال بستگی دارد. طبق تحقیقات صورت گرفته. به طور تقریبی یک سوم خطر ابتلا به افسردگی مربوط به عوامل ارثی و دو سوم دیگر به عوامل محیطی مربوط است. بر همین مبنا روشهای مختلف درمان افسردگی شکل گرفته است. یکی از روشهای درمان افسردگی CBT یا درمان شناختی رفتاری است. درمان -شناختی رفتاری یک بر اساس اتصال ضروری اجزای تفکر، احساس و رفتار پایه ریزی شده است.

برخی محققان معتقدند است. که درمانگران میتوانند مردم را در بازسازی افکار در راه مقابله بهتر با فشار روانی یاری نمایند. در روش درمانی شناختی بر این مساله تاکید می شود. که پیامدهای روحی و جسمی افسردگی معلول نوع نگرش فرد افسرده نسبت به جهان و پدیدارها می باشد. رویکرد شناختی در درمان اختلال افسردگی. شامل دو فرض اساسی مثلث شناختی و تحریف­ های شناختی. است.

مفهوم افسردگی

مثلث شناختی شامل نگاه منفی افراد افسرده به خود، جهان و آینده میباشد افرادی که نسبت به خود دیدی منفی دارند تمایل دارند تا خود را ناشایست و نادان ببینند برای مثال افکاری چون من فرد خسته کننده ای هستم و یا من برای افرادی که شبیه خودم هستند بسیار ناراحتم زیر مجموعه ای از افکاری است که بیماران افسرده در نگاه منفی نسبت به خود نشان میدهند. عده ای از صاحب نظران معتقدند افکار منفی بازتاب طرحواره ها و جهان بینی های فلسفی هستند.

که به تجربه های افسرده­ها شکل می دهند. افکار منفی بخش مهمی از ریشه های افسردگی به شمار می رود. انباشته شدن اینگونه اختلالات شناختی می توانند افسردگی ایجاد کند و یکی از نشانه های آن وجود تحریف های شناختی فرد افسرده است این امکان وجود دارد که بسیاری از افراد در فرایند تفکر خود به دلیل عدم آشنایی با اصول تفکر منطقی ناخواسته دچار تحریف یا خطای شناختی شوند.

ادامه

در برخی موارد در روش درمانی شناختی ریشه این باورها و اندیشه های منفی بررسی می شود. افسردگی اختلالی است که ریشه آن به تجارب دوران کودکی باز می گردد. تحقیر شدن در دوران کودکی بر میزان افسردگی در زمان بزرگ سالی اثرگذار است. یا از توجه والدین بهره ای نبرده باشد در نتیجه از عزت نفس پایینی برخوردار است(شرف و همکاران، ۱۳۹۹: ۱۶).

بیشتر تحقیقات حاکی از آن است که افسردگی از نظر میزان، همبستگی بسیار بالایی با خودکشی دارد و عامترین تشخیص در خودکشی های موفق می باشد. افسردگی شامل اندوه مکرر و ادامه دار می باشد که سبب تغییر در خلقیات فرد افسرده می شود. این عامل در نهایت بر روی رفتار و افکار فرد افسرده اثر می گذارد.  و تقریبا ممکن است در کل زندگی هر فرد به طور موقت رخ دهد. و بعنوان متغییر شناختی در پیش بینی افکار و رفتار خودکشی. نقش اساسی دارد(موسوی و همکاران، ۱۴۰۰: ۱۷۷۳).

مفهوم افسردگی

افسردگی یک دوره ی طولانی ،غم روحیهی بد و گوشه گیری است. افسردگی ،بالینی باعث میشود فرد نتواند کارهای عادی زندگی روزمره اش را به خوبی انجام دهد از طرفی، اختلالات خلقی در میان نوجوانان مراجعه کننده به کلینیکهای بهداشت روان رایج است، اما برآورد شیوع اختلال در جامعه مشخص نیست براساس تحریک پذیری شدید و مزمن که ویژگی اصلی این اختلال است اختلالات خلقی در کودکان و نوجوانان از شش ماه تا یک سال و به احتمال زیاد دو تا پنج درصد است.

انجمن روان شناسی ،آمریکا (۲۰۱۳). نوجوانانی که خود را به عنوان آزاررسان برچسب گذاری می کنند.، در معرض خطر علائم افسردگی هستند این نکته نشان میدهد که شناسایی خود به عنوان مجرم به احساس شرم گناه و در نتیجه افسردگی منجر میشود. فاکتورهای سلامت نشان می دهد که افسردگی به دو تا سه بار در ماه افزایش یافته است. خُلق افسرده ۱۶.۲ درصد در دانش آموزانی که در ماه یک یا دوبار آزاررسانی میکردند. و افزایش خُلق افسرده با نرخ ۲۶ درصد و ۳/۳۷ درصد در دانش آموزانی که یک یا چندبار در هفته آزار رسانی داشتند.،  نتایج نشان می دهد افراد در معرض آزار سطح افسردگی بالاتری را تجربه می کنند(سرآبادانی و یوسفی افراشته، ۱۳۹۹: ۱۰۴).

مفهوم افسردگی

افسردگی از شایعترین تشخیصهای روانپزشکی است که با روند رو به رشد و شیوع آن مشکلی اساسی برای بهداشت روان ایجاد کرده است قدم پور و همکاران ۱۳۹۵ سازمان بهداشت جهانی پیش بینی میکند که تا سال ۲۰۲۰ افسردگی دومین علت ناتوانی پس از بیماری ایسکمی قلبی باشد. تقریباً در سراسر جهان و در همه کشورها و فرهنگها شیوع افسردگی در زنان دو برابر مردان است. زنان سه برابر مردان در ازدواجهای ناموفق افسرده اند در برابر تقریبا نیمی از همه زنان در ازدواجهای ناموفق افسرده میشوند. کیفیت زندگی با بیماری و شرایطی که سلامت را به خطر می اندازد در ارتباط است و از طرفی عدم وجود سرپرست باعث ایجاد استرس جسمانی و روحی و روانی بر خانواده و به ویژه مادر شده و مادران استرس زیادی را متحمل میشوند(حیدری و همکاران، ۱۳۹۸: ۲۴).

افسردگی بیماری پویایی است که همزمان با رشد و تغییر کیفیت زندگی در جوامع بشری عوامل موثر در شکل گیری و تشدید آن نیز تغییر می.کند به عنوان مثال ظهور فناوری اینترنت در دهه ۱۹۶۰ منجر به ایجاد بستری برای توسعه پدیده جدیدی به نام شبکه های اجتماعی در اواخر دهه ۱۹۹۰ شد که امروزه برخی از این شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک از جمله دلایل ابتلا به افسردگی به شمار میروند. مسأله حائز اهمیت این است که در بسیاری موارد عوامل موثر در شکل گیری و تشدید افسردگی با این بیماری رابطه ای دوسویه دارند برای مثال مطالعات نشان میدهد که ابتلا به افسردگی به دلیل ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن زمینه را برای ابتلا به برخی بیماریهای مزمن فراهم میکند.

ادامه

از سوی دیگر ابتلا به بیماریهای مزمن یکی از ریسک فاکتورها برای ابتلا به افسردگی میباشد. همچنین عوامل موثر در ابتلا به افسردگی از هم مجزا و مستقل نیستند بلکه این عوامل از طریق زنجیره ای از بازخوردها و روابط علی و معلولی با یکدیگر در ارتباط هستند. تحلیل روابط میان عوامل به وجود آورنده افسردگی منجر به درک بهتر مکانیزمهای تشدید و مهار آن خواهد شد چنان که در ادامه خواهد آمد بسیاری از این فاکتورها خود تقویتی هستند به طوری که از یک سو تشدید یک فاکتور منجر به تشدید افسردگی در بیمار میشود و از سوی دیگر تشدید افسردگی نیز منجر به تقویت عامل مورد نظر خواهد شد(ابراهیمی زاده و سیفی، ۱۳۹۸: ۱۱۴).

مفهوم افسردگی

افسردگی نوعی عکس العمل به استرس است که در آن هیچ چیز ارزشمند به نظر نمیرسد در طی تاریخ روانشناسی این اختلال به دلیل پیامدهای ناگوار و شیوع بالا همواره مورد توجه بوده است و از این رو پژوهشهای زیادی در این زمینه صورت گرفته و حجم وسیعی از منابع مالی و انسانی را به خود اختصاص داده است. طبق برآوردهای سازمان جهانی بهداشت میزان شیوع این اختلال در کشورهای در حال توسعه رو به افزایش است.

بر اساس گزارش این سازمان افسردگی چهارمین علت ناتوانی در جوامع بشری بوده و تا سال ۲۰۲۷ این بیماری احتمال دومین علت ناتوانی ناشی از بیماریها را به خود اختصاص خواهد داد. طبق بررسیهای انجام شده در ایران افسردگی با شیوع ۳/۸ درصد در رأس بیماریهای روانی بوده و بر همین اساس ۲۱ درصد افراد مورد بررسی از علائم افسردگی و اضطراب رنج میبرند(مصطفایی و خضرپور، ۱۳۹۸: ۴۲).

۱۰۰ سال پیش واژه افسردگی برای مردم شناخته شده نبود. اما امروزه و در سایه رشد شهرنشینی این بیماری چنان گسترش یافته است که طبق تخمینهای سازمان جهانی بهداشت حدود ۳۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان مبتلا به افسردگی هستند و همچنین از هر ۶ فرد بزرگسال در ایالات متحده، یک نفر به افسرگی مبتلا است.  اگرچه این بیماری منشأ روحی روانی دارد.

افسردگی عوارض حاد جسمانی ایجاد می کند.آمار سازمان بهداشت جهانی نشان می دهد که افسردگی دومین دلیل ناتوانی افراد می باشد. افرادی که افسرده هستند زندگی روزمره مناسبی ندارند. آن ها در فعالیت های عادی زندگی دچار از کارافتادگی فردی و اجتماعی هستند. افسردگی باعث می شوند که افراد نتوانند فعالیتهای روزمره خود را به خوبی انجام دهند.

مفهوم افسردگی

این بیماری سالانه در حدود ۲۱۰ بیلیون دلار هزینه به اقتصاد ایالات متحده تحمیل میکند. افسردگی  مشکلات عاطفی، رفتاری و جسمی را ایجاد می کند. همچنین می تواند برخی اعتیادها را به وجود بیاورد. این اعتیادها از قبیل اعتیاد به الکل اعتیاد به مواد مخدر  می باشد. مشکلات افسردگی شامل اضطراب، مشکلات درسی و یا کاری، مشکلات خانوادگی و منزوی شدن می باشد. برای پیشگیری از افسردگی تلاش های زیادی صورت می گیرد. اما نرخ ابتلا به افسردگی در سطح ثابتی می باشد.(ابراهیمی زاده و سیفی، ۱۳۹۸: ۱۱۴).

افسردگی و اضطراب مزمن میتواند به عنوان عاملی خطرزا به بیماری عروق کرونری منجر شود و به عنوان عاملی نوظهور بعد از بیماری عروق کرونری هنگام بستری شدن بیمار در بیمارستان و بعد از عملهای جراحی ایجاد شود. علائم افسردگی و اضطراب در بیماران قلبی پایدار بسیار زیاد است. بیماری افسردگی فرد را دچار برخی ناتوانی های جسمی طولانی مدت میکند. بیماری افسردگی فرد را از اجتماع دور می کند.(نجاتیان و همکاران، ۱۳۹۸: ۱۳۹).

اختلال افسردگی اساسی با نشانه های خلق غمگین بی علاقگی و فقدان احساس لذت، کمبود انرژی احساس بی ارزشی گرایش به افکار و رفتارهای خودکشی همراه است. اختلال اضطراب فراگیر با هیجان ترس نگرانی معطوف به ،آینده دلهره و وحشت همراه است و با سایر اختلالات روانی از جمله افسردگی اساسی همبودی بالایی دارد.اختلال افسردگی اساسی با پیامدهای فیزیولوژیکی، روانی و اقتصادی، بالا عامل مهم مشکلات اجتماعی و خانوادگی است. شیوع اختلالات افسردگی و اضطراب بیش از دیگر اختلالات روانی است؛ به طوری که شیوع اختلالات اضطرابی در طول عمر ۲۹ درصد و اختلال افسردگی بیش از ۲۱ درصد است(وکیلی هریس و همکاران، ۱۳۹۸: ۸۳).

مفهوم افسردگی

افسردگی یکی از اختلالهای مهم و رایج عصر ،ماست تحقیقات نشان میدهد که ۷۵ درصد از کسانی که در مؤسسات درمانی بستری میشوند دچار افسردگی هستند. دوره های افسردگی تک قطبی معمولاً با یک عامل استرس زا ایجاد میشوند در واقع افراد افسرده سبک زندگی استرس زایی دارند در نتیجه این وقایع فشار آور جرقه ای برای ایجاد افسردگی میشود. نشانه های افسردگی در همه سنین وجود دارد. این نشانه ها در کودکان نزدیک به ۴۰ درصد می باشد.

مطالعات حاکی از این است که بسامد مشکلات ذهنی در طول نوجوانی افزایش می یابد، یکی از رایج ترین مشکلات ذهنی در نوجوانان افسردگی است. افراد افسرده معمولاً احساس بی فایدگی، خلاً تهی بودن و نومیدی دارند. افراد افسرده معمولاً خودشان را به بی عرضگی و بی لیاقتی متهم میکنند از خودشان عیب و ایراد بیجا و غیرمنطقی می گیرند، خودشان را مسخره و تحقیر میکنند. دوره های شناختی که افراد طی می کنند عامل مهمی در تعریف سطح افسردگی آن ها بازی می کند. برای درمان افسردگی از روش های روانشناختی استفاده می شود.(ارتضایی و نهامی، ۱۳۹۸: ۷۸).

نام دیگر اختلال افسردگی، بیماری سرماخوردگی روانشناختی است. خُلق افسرده و عدم احساس لذت نشانه های کلیدی افسردگی هستند که افراد زیادی را در واکنش به فقدان شکست ناکامی درگیر می­کنند احتمال افسردگی عمده در طول زندگی برای زنان ۲۵-۱۰ درصد و برای مردان ۱۲-۵ درصد است. با توجه به شیوع زیاد و ماهیت مزمن و عود کننده افسردگی شناخت عوامل خطرزا و پیشبین برای پیشگیری و مداخله زودهنگام اهمیت دارد(مهدی یار و همکاران، ۱۳۹۸: ۸۸).

ادامه

بیماران افسرده هنگام اتفاقات هیجانی برخورد مناسبی ارایه نمی دهند. برجسته ترین ویژگی افسردگی، اختلال در کنش وری اجتماعی می باشد. نشانه های افسردگی شامل فقدان احساس لذت کندی روانی-حرکتی و خلق افسرده می باشد ارتباط قوی با آسیب شناسی نظریه ذهن که نشان دهنده فقدان انگیزه نسبت به حالتهای ذهنی دیگران است را نشان می دهد. افراد افسرده الگویی از بدکارکردی در تعاملات بین فردی نشان می دهند. نقص نظریه ذهن در بیماران افسرده هم در محله حاد بیماری و هم در دورههایی از بهبود علائم بیماری وجود دارد بیماران افسرده با نقص نظریه ذهن در خطر بالایی برای عود و کنش وری اجتماعی ضعیف قرار دارند. مقایسه با گروه کنترل سالم در آزمون ذهن خوانی از طریق چشمها عملکرد ضعیف تری دارند(شفیعی و همکاران، ۱۳۹۸: ۲۶).

مبانی نظری افسردگی

روس و همکاران (۲۰۲۳) اثبات کردند که در سطح جهانی، افسردگی یکی از علل اصلی ناتوانی است و برای چندین دهه باقی مانده است. داروهای ضد افسردگی نتایجی کمتر از حد مطلوب دارند و اغلب با عوارض جانبی همراه هستند. در این حالت نیاز به گزینه های درمانی جایگزین برجسته می شود. به نظر می رسد ورزش می تواند برای بهبود افسردگی مفید باشد. ورزش می تواند علایم مرتبط با افسردگی را تقلیل دهد.

اما به طور فزاینده ای برای سلامت روان و مزایای ضد افسردگی آن شناخته می شود. ورزش در درمان افراد مبتلا به افسردگی موثر است. مکانیسم هایی که توسط آن ورزش اثرات ضد افسردگی ایجاد می کند به طور کامل شناخته نشده است. شواهد بالینی به طور یکسان استفاده از ورزش را برای درمان افسردگی موثر می دانند. در گروه های بالینی مبتلا به افسردگی با ورزش می توان ایمنی ایجاد کرد. با ورزش کردن علائم بالینی افسردگی کاهش می یابد. سرمایه‌گذاری در مقیاس بزرگ در سلامت عمومی می تواند افسردگی را کاهش دهد. پیشبرد دانش و درمان در حوزه افسردگی می تواند مورد بهره برداری قرار گیرد.

مفهوم افسردگی

کاردوس و همکاران (۲۰۲۳) اثبات کردند که درک عواملی که باعث رشد یا کاهش افسردگی می شود از گزاره های موثر برای فرد می باشد. پویایی جمعیت می تواند افسردگی را تحت تاثیر قرار دهد. جوانان جامعه بیشتر درگیر افسردگی هستند. شرایط محیطی یک مولفه مهم برای بررسی افسردگی می باشد. افسردگی می تواند در محیط های با سلامت عمومی بهبود یابد.

حفظ تنوع زیستی در محیط اجتماعی می تواند بر روی افسردگی اثرگذار باشد. عوامل ژنتیکی نیز می تواند سبب افسردگی شود. تلاش های سلامتی را می توان زمینه ای مناسب برای افسردگی می داند. افسردگی می تواند از گزاره های مهم برای تغیر ساختار سلامت روان جمعیت باشد. تلاش‌های حفاظتی سلامتی فردی می تواند افسردگی را کاهش دهد.

کیو و همکاران (۲۰۲۳) اثبات کردند که تشخیص افسردگی دیررس می تواند برای جمعیت جوان خطرناک باشد. همچنین در این حالت افسردگی می تواند جمعیت را تحت تاثیر تخریب سلامت روان قرار دهد. همچنین شرایط اجتماعی می تواند بر روی سطح افسردگی اثرگذار باشد. از سوی دیگر شرایط اقتصادی نیز می تواند بر روی افسردگی اثرگذار باشد. علاوه بر این دسترسی به مراقبت های بهداشتی می تواند گزاره های افسردگی را تحت تاثیر قرار دهد. از سوی دیگر سطح شهرنشینی می تواند الگوی مرتبط با افسردگی را تحت تاثیر قرار دهد.

مفهوم افسردگی

براون و همکاران (۲۰۲۳) اثبات کردند که یک سیستم انتقال دهنده عصبی عامل مهمی برای بررسی افسردگی می باشد. سلامت بهداشت عمومی می تواند الگوی مرتبط با افسردگی را در نظر بگیرد. در دسترس بودن سلامت عمومی می تواند افسردگی را تحت تاثیر قرار دهد. کاهش عملکرد سیستم بهداشتی می تواند بر روی افسردگی اثرگذار باشد. درمان های ضد افسردگی عامل مهمی برای کاهش افسردگی می باشد. انتقال عصبی یک اثر درمانی برای کاهش افسردگی دارد. اختلال در عملکرد سروتونرژیک در اختلال افسردگی اثرگذار می باشد. استفاده از رویکرد عملکردی یا ابعادی سلامت عمومی می تواند بر روی افسردگی اثرگذار باشد. ورزش و سیستم های بهبود انرژی به طور علّی با بیماری افسردگی مرتبط است.

البائو و همکاران (۲۰۲۳) اثبات کردند که تفاوت‌های فردی در نتایج بهبود افسردگی اثرگذار می باشد. در زیر گروهی از بیماران می توان سطح بالای افسردگی را مشاهده کرد. کاربرد پروتکل‌های بهداشتی می تواند از انگیزه های اثرگذار بر روی افسردگی باشد. بهبود سلامت عمومی از فرصت‌هایی است. که می تواند به بهبود افسردگی منجر شود.

باتمن و همکاران (۲۰۲۳) اثبات کردند که افسردگی یکی از علل مرتبط با بهداشت عمومی و سلامت عمومی می باشد. مکانیسم های زیربنایی برای بهداشت عمومی به دنبال ارتقا سلامت و کاهش افسردگی می باشند. ارائه یک درک جامع از مکانیسم‌های داروی افسردگی یکی از راهکارهای مرتبط با بهبود سلامت می باشد. درجه افسردگی به سطح داروهایی بستگی دارد. که بیماران استفاده می کنند. اثرات مواد افیونی گزاره مناسبی برای بهبود و درمان افسردگی نیست.

مفهوم افسردگی

گالی و همکاران (۲۰۲۳) اثبات کردند که کشف مکانیسم های زیربنایی بهداشت سلامت می تواند یک الگوی مناسب برای بهبود افسردگی باشد. عوامل مادری که در رشد ناهنجار فرزندان نقش دارند می تواند بر روی افسردگی اثرگذار باشد. یکی از مکانیسم های بالقوه ای که از طریق آن این عوامل باعث اختلال در رشد طبیعی فرزندان پس از تولد می شود.

ممکن است به اختلالات افسردگی منجر گردد. اضطراب و افسردگی مادر از مولفه های اثرگذار بر افسردگی کودکان می باشد. کارکردهای در بهداشت عمومی. افراد می تواند. از انگیزه های اصلی کاهش افسردگی باشد. رشد عصبی غیر معمول در طول دوره قبل و بلافاصله پس از زایمان با پیامدهای نامطلوب سلامتی طولانی مدت همراه است که ممکن است در کودک در دوران نوجوانی به افسردگی منجر گردد.

پنگ و همکاران (۲۰۲۳) اثبات کردند که پاسخ‌های عصبی بیشتر به محرک‌های تهدیدکننده از مولفه های اثرگذار بر افسردگی می باشد. پاسخ های عصبی بالا. معمولا به سمت محرکت های سکون وارد می شوند. در طول یادآوری کنش های اجتماعی می تواند. از الگوهای اصلی برای افسردگی باشد.

منابع مفهوم افسردگی

در فایل قابل خریداری، منابع قابل دیدن می باشد.

 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.