ارزش نام تجاری | ادبیات تحقیق و مبانی نظری


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
نوع فایل
ورد قابل ویرایش
حجم فایل
تعداد صفحات
2 صفحه
دسته بندی
تعداد بازدید
131 بازدید
رایگان

ارزش نام تجاری

ارزش نام تجاری |تعداد صفحات: ۲ صفحه

در سازمان ها  این متغیر موردمطالعه قرارگرفته است اما این مطالعات به معیارهای ارزش نام تجاری خود از یک منظر واحد یعنی تنها بازاریابی می‌پردازند بنابراین تنها چشم‌اندازهای اقتصادی و محصول را بیان می‌کنند بدون توجه به تأثیر مفاهیم دیپلماسی عمومی و نام تجاری، مکان که می‌توانند تصویر نام تجاری مکان را ارتقا دهند از سوی دیگر اقدامات سنتی دیپلماسی عمومی عمدتاً فاقد اندازه‌گیری کمی بوده و محدود به مخاطبان بین‌المللی هستند. در چنین مواردی دیپلماسی عمومی داخلی و بازیگران زیرمجموعه به حاشیه رانده می‌شود (شیخ شعاعی، ۱۴۰۰: ۳).

ادامه

این متغیر عبارت است از مجموعه‌ای از ویژگی‌های و اعتبارات مرتبط شده به برند که سبب افزایش و یا کاهش ارزش ایجادشده توسط محصول یا خدمت برای مشتریان و سازمان می‌گردد ارزش ویژه برند معادل ارزش مالی محصولاتی است که از مزایای ناملموس برند مشتق می‌شوند و مازاد بر ارزش مصرفی محصولات است برندها این مزایا را به مصرف‌کنندگان به شکل معانی ارائه می‌دهند.

ازجمله ادراک کیفیت روابط نمادین تجربیات نیابتی و یا حتی احساسی از هویت میزانی که یک مصرف‌کننده یک برند را، شناسایی درونی سازی و با معنای آن ارتباط برقرار می‌کند یک بحث دانشگاهی نیست و تأثیر کاملاً ملموسی بر عملکرد مالی برند دارد به‌عبارت‌دیگر معانی برند صرفاً یک ارزش‌افزوده نیست بلکه شرایطی است که می‌تواند برای برند ارزش ایجاد کند ازاین‌رو مدیریت ارزش ویژه برند در وهله نخست نیازمند مدیریت معانی یا نشانه‌شناسی برند است (نصابی و همکاران، ۱۴۰۱: ۱۹۷).

ادامه

این متغربه‌عنوان ارزشمندترین دارایی نامشهود شرکت‌ها و بنگاه‌ها نقش محوری در ارزش‌آفرینی مالی و اقتصادی بنگاه‌ها همکاری‌های استراتژیک ارزش ویژه، مشتری مزیت، جذب کارکنان نخبه رقابتی پایدار، تجربه خدمات مشتریان و ارزش سهام ایفا می‌نماید اهمیت نام تجاری در بازاریابی خدمات توسط نویسندگان و پژوهشگران بسیاری مورد تأکید قرارگرفته است برخلاف بلوغ ادبیات نام تجاری کلاسیک در محصولات ملموس، حوزه نام تجاری در خدمات به کندی درحال‌توسعه است (بهادر، ۱۴۰۱: ۱).

ادامه

یکی از فواید این متغیر برای شرکت‌ها توانایی کاهش هزینه‌ها و افزایش سود است. همچنین به شرکت‌ها در افزایش قیمت کمک می‌کند. و بر ارتباطات بازاریابی مؤثر است و احتمالاً تأثیر مثبتی بر روی توسعه ارزش نام و نشان تجاری. به سایر طبقات محصول را دارا است و هزینه تبلیغات و فروش را کاهش می‌دهد. به‌بیان‌دیگر ارزش بالا، تمایز بیشتر و نام و نشان تجاری باارزش‌تر واکنش بهتر مصرف‌کننده را ایجاد می‌کند. شرکت‌ها می‌توانند بر پایه‌ی یک نام و نشان تجاری قدرتمند قیمت‌های بالاتری را برای محصولات خود تعیین کنند. اهرم تجاری بهتری ایجاد کنند حاشیه فروش و سود خود را افزایش دهند. و آسیب‌پذیری خود را در مقابل رقبا کاهش دهند (بخردی نسب و ژولانژاد، ۱۳۹۹: ۲۹).

 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.