مبانی نظری رفتار اقتصادی | مطالعات ISI


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
۲۱ مهر ۱۴۰۰
نوع فایل
ورد قابل ویرایش
حجم فایل
منابع در فایل خریداری شده موجود می باشد.
تعداد صفحات
2 صفحه
تعداد بازدید
353 بازدید
۳,۰۰۰ تومان

مبانی نظری رفتار اقتصادی

مبانی نظری رفتار اقتصادی | تعداد صفحات: ۲ صفحه

کور و پلاگنول (۲۰۲۳) در نظریه خود اثبات کردند که اقتصاد رفتاری یک شاخه نسبتا جدید و هیجان انگیز از علوم اجتماعی با کاربردهای قابل توجه در دنیای واقعی است. اصول و رویه‌های اقتصادی رفتاری در حال حاضر به‌ویژه در دنیای تجاری بسیار گسترده‌تر شده‌اند. ریشه‌های این مفهوم در تئوری و تاریخ اقتصادی بسیار عمیق است.

گاستچه و همکاران (۲۰۲۳) در نظریه خود اثبات کردند که انگیزه های مالی و غیرمالی مختلف برای سرمایه گذاری های پایدار در سطح فردی تعیین کننده رفتار اقتصادی است. تصمیم‌گیرندگان مالی معمولا براساس رفتار اقتصادی تصمیم گیری می کنند. ترجیحات قوی برای بودجه های پایدار گزینه مهمی برای رفتار اقتصادی می باشد. احساسات مثبت نقش مهمی در رفتار سرمایه گذاری پایدار و ایجاد رفتار اقتصادی دارد. این مفهوم پیامدهای مفیدی برای بسیج سرمایه گذاران فردی برای توسعه پایدار ارائه می دهد.

مبانی نظری رفتار اقتصادی

کارنی و ویرو (۲۰۲۳) در نظریه خود اثبات کردند که معیارهایی از ناقص بودن کلی روابط ترجیحی تحت ریسک توسط رفتار اقتصادی مورد سنجش قرار می گیرد. معیارهای ناقص بودن باورها و سلیقه ها برای رفتار اقتصادی مورد توجه قرار می گیرد. ترجیحات تصمیم‌گیرندگان از گزاره هایی است که باعث ایجاد یک رفتار اقتصادی می شود. طرح‌های انگیزشی سازگار برای استخراج درجات ناقصی کلی و باورها از گزینه های بهبود برای رفتار اقتصادی هستند.

ایوب و بلاوی (۲۰۲۲) در نظریه خود اثبات کردند که روشن کردن مفهوم رفتار گله و تأثیر آن بر بازارهای مالی و سهام یک گزینه برای رفتار اقتصادی می باشد. گله داری به معنای پیروی از تصمیمات دیگران به جای داشتن یک یا منحصر به فرد است که یک رفتار اقتصادی به شمار می رود. تصمیم متفاوتی که توسط یک گروه خاص گرفته می شود بر روی رفتار اقتصادی آن ها اثر می گذارد. بالا رفتن یا کاهش قیمت سهام، تغییراتی در قیمت سهام ایجاد می شود که گزینه مناسب برای رفتار اقتصادی می باشد. رفتار اقتصادی نقش مهمی در ایجاد حباب های اقتصادی ایجاد می کند. وضعیت بازارهای سهام و ارزش قیمت ها از گزینه های مرتبط با رفتار اقتصادی می باشد. تأثیر فرهنگ منطقه ای در خرید عنصر مهمی در رفتار اقتصادی به شمار می رود.

ادامه

الهدف (۲۰۲۲) در نظریه خود اثبات کرد که رفتار اقتصاد خرد بر اساس مدل های اقتصادی قابل پیش بینی می باشد. این رفتار مبنایی برای مدل سازی رفتار اقتصاد خرد به شمار می رود و این مطالعه رفتار مصرف کننده را تحت تاثیر قرار می دهد. سرمایه گذار یک بخش مهم از ایجاد رفتار اقتصادی می باشد.

مبانی نظری رفتار اقتصادی

واهیونو و همکاران (۲۰۲۱) در نظریه خود اثبات کردند که رفتار اقتصادی به رفتار شرکت ها و دستورات اخلاقی ارتباط دارد. این متغیر معمولا سبب تقویت رفتار شرکت ها و دستورات اخلاقی می شود. همچنین رفتار اقتصادی ،رفتار شرکت ها و دستورات اخلاقی را تقویت می کند. معمولا کشورها با با این گزاره توانایی رفتار شرکت ها و دستورات اخلاقی را به دست می آوزند. این متغیر به معنی تغییر در سطح رفتار شرکت ها و دستورات اخلاقی می باشد.

همچنین این متغیر قابلیت های رفتار شرکت ها و دستورات اخلاقی را ارتقا می دهد. رفتار اقتصادی برای شرکت ها در ابعاد مختلف ابزاری برای تقویت رفتار شرکت ها و دستورات اخلاقی می باشد. همچنین با این متغیر می توان رفتار شرکت ها و دستورات اخلاقی را بهینه کرد. رفتار شرکت ها و دستورات اخلاقی در این حالت گزینه مهمی به شمار می روند. هدف نهایی رفتار اقتصادی افزایش رفتار شرکت ها و دستورات اخلاقی می باشد.

ادامه

کاقلین و همکاران (۲۰۲۱ ) اثبات کردند که رفتار اقتصادی به اختلال مصرف و الگوی رفتاری مصرف کمک می کند. این متغیر می تواند گزینه مهمی برای بهبود اختلال مصرف و الگوی رفتاری مصرف باشد. اختلال مصرف و الگوی رفتاری مصرف در این حالت گزینه مهم رفتار اقتصادی می باشد. گزینه اختلال مصرف و الگوی رفتاری مصرف می تواند در نهایت سبب کیفیت رفتار اقتصادی گردد. شرکتی که بتواند به اختلال مصرف و الگوی رفتاری مصرف دست یابد معمولا می تواند گزینه قوی برای این متغیر باشد.

همچنین این شرکت ها می توانند در سطح اختلال مصرف و الگوی رفتاری مصرف بهبود یابند. همچنین این متغیر به تقویت سیستم اختلال مصرف و الگوی رفتاری مصرف در سازمان کمک می کند. این سیستم های اختلال مصرف و الگوی رفتاری مصرف در یک رابطه علی به توسعه منجر می شوند. همچنین آن ها اختلال مصرف و الگوی رفتاری مصرف را به همراه خواهند داشت.

مبانی نظری رفتار اقتصادی مطالعه لاندری ۲۰۲۱

لاندری (۲۰۲۱ ) به بررسی توسعه رفتار اقتصادی در توجه به محصول و وظیفه شغلی پرداخت. این مطالعه اثبات کردند که رفتار اقتصادی معمولا سبب توسعه توجه به محصول و وظیفه شغلی می شود. همچنین رفتار اقتصادی گزینه مناسبی برای شرکت ها در جهت بهبود توجه به محصول و وظیفه شغلی می باشد. شرکت هایی که محصول رفتار اقتصادی دارند، معمولا سطح بالاتری از توجه به محصول و وظیفه شغلی را ارایه می دهند.

این مطالعه نشان داد که جنبه های توجه به محصول و وظیفه شغلی می تواند بر گزینه های رفتار اقتصادی اثرگذار باشد. این گزینه های رفتار اقتصادی معمولا از جنبه های توجه به محصول و وظیفه شغلی تبعیت می کنند. یکی از گزاره های مهم در شرکت ها، توجه به محصول و وظیفه شغلی می باشد. هر چه ارزش کل رفتار اقتصادی بالاتر باشد، نشان می دهد که شرکت ها موفق تر عمل کرده اند.

منابع

مبانی نظری

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.