مبانی نظری تحول سازمانی |مطالعات ISI و علمی پژوهشی


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
۲۴ مهر ۱۳۹۹
نوع فایل
ورد قابل ویرایش
حجم فایل
تعداد صفحات
3 صفحه
تعداد بازدید
1189 بازدید
۹,۰۰۰ تومان

مبانی نظری تحول سازمانی

مبانی نظری تحول سازمانی | تاریخ انتشار ۱۳۹۹/۰۷/۲۹| ساعت انتشار ۲۰:۵۸|تعداد صفحات: ۳

مفهوم تحول سازمانی

تحول سازمان، تلاشی است برنامه ریزی شده در سراسر سازمان که به وسیله مدیریت عالی سازمان اداره شده و اثربخشی و سلامتی سازمان را از راه برنامه های تغییر برنامه ریزی شده در فرایندهای سازمان با استفاده از علوم رفتاری افزایش می دهد. این تلاش به منظور اصلاح و بهبود چشم انداز فعلی و آتی سازمان، توانمندسازی اعضا و یادگیی حل مسئله از طریق مدیریت فرهنگ سازمان و با تأکید بر فنون علوم رفتاری و پژوهش در عمل صورت می پذیرید(فرهادی و همکاران،۱۳۹۵: ۳۱).

مبانی نظری تحول سازمانی در مطالعه پرایس و همکاران ۲۰۲۰

پرایس و همکاران در سال ۲۰۲۰ در نظریه خود در خصوص تحول سازمانی به فرایند های تنظیم حرفه ای تغییر استناد کردند. آنها استناد کردند زمانی که یک سازمان فرایندهای تنظیم حرفه ای را در خصوص الگوهای کاری بسازد می تواند یک تحول سازمانی قوی ایجاد نماید. فعالیت های حاکمیتی معمولا در نهایت موجب بهبود سطح تحول سازمانی می شود. از این طریق خدمات می تواند الگوی قوی تری ایجاد نماید. این محققین نظریه خود را بر روی سازمان های بهداشتی انگلستان امتحان کردند.

تحول سازمانی در مطالعه پرایس و همکاران ۲۰۲۰

گالیانی و همکاران در سال ۲۰۱۹ در نظریه خود تحول سازمانی را تحت تاثیر سیاست های سازمانی دانستند. این محققین اثبات کردند که تحول سازمانی علاوه بر سیاست تحت تاثیر توسعه سازمانی نیز قرار دارد. زمانی که سازمان ها به دنبال یک اصلاحات و تحول هستند، رعایت چند رکن ضروری به نظر می رسد. این ارکان  عبارتند از اینکه:

۱-اصلاحات کامل صورت گیرد.

۲-زمانی برای اتمام اصلاحات ارایه شود.

۳-اصلاحات پایدار بوده و به عقب بر نگردد.

آنها براساس الگوهای بین المللی از تحول سازمانی نظریه خود را تبیین کردند. از دیدگاه آنها تحول سازمانی یکه اصلاحات اجمالی در ماهیت سازمان خواهد بود.  انگیزه های سیاسی معمولا در ایجاد تحول سازمانی اثرگذار است. اما مساله اصلی این است که این تحول پایدار باشد. به صورتی که چرخه تحول به یک ضد تحول سازمانی منجر نشود. به صورتی که هزینه های سازمانی با ایجاد شاخص های تحول بیشتر شود. این مطالعه ارایه می دهد که سازمان ها باید بودجه مالی خود را صرفا برای اصلاحات هزینه نمایند. اگر اصلاحات به خوبی صورت گرفته باشد، بر نهادهای داخلی سازمان اثرات مثبتی را به همراه خواهد داشت.

مبانی نظری تحول سازمانی در مطالعه فولر و همکاران ۲۰۱۸

فولر و همکاران (۲۰۱۸) در نظریه خود اثبات کردند که عوامل فردی ، سازمانی و اجرایی بر روی تحول سازمانی اثر دارند. آنها اثبات کردند که با اجرای مناسب سیستم های پشتیبانی معمولا تحول سازمانی بهبود می یابد. زمانی که ارزیابی برنامه های سازمان در سطح بالایی قرار گیرد، اجرای تحولات سازمانی بهتر صورت می گیرد. در این حالت اجرای برنامه های اصلاحی در سازمان احتمال موفقیت بیشتری را با خود به همراه دارد. اجرای اصلاحات رفاهی در ساختار سازمان ها معمولا سبب بهبود شرایط قرارگیری کارکنان در سازمان می شود.

منابع

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.