مفهوم هوش مصنوعی | ادبیات تحقیق و مبانی نظری


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
۲۶ مرداد ۱۴۰۲
نوع فایل
ورد قابل ویرایش
حجم فایل
رفرنس ها در فایل قابل خریداری موجود می باشد.
تعداد صفحات
13 صفحه
تعداد بازدید
192 بازدید
۳۰,۰۰۰ تومان

مفهوم هوش مصنوعی

مفهوم هوش مصنوعی | تعداد صفحات: ۱۳ صفحه

این متغیر برای یک قرن وجود داشته است اما پس از دهه ۱۹۵۰ به‌طور مؤثرتری برجسته شده است کارگران انسانی در دهه ۱۹۷۰ زمانی که رایانه‌ها و اینترنت به بخشی از زندگی کاری تبدیل شدند، شروع به جایگزینی ماشین‌آلات کردند سال ۲۰۱۲ با موج جدیدی از هوش مصنوعی همراه شد و سرمایه‌گذاری‌ها بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ از میلیون‌ها میلیارد به میلیاردها افزایش یافت.

متخصصان منابع انسانی همچنین شاهد منابع انسانی الکترونیکی، بودند جایی که اینترنت با منابع انسانی ظهور کرد و مفهوم سیستم اطلاعات منابع انسانی زمانی که وسایل الکترونیکی در حال افزایش است موردتوجه قرار گرفت رهبر منابع انسانی علاقه خود را به سیستم اطلاعات منابع انسانی به دلیل مزایای رقابتی آن آغاز کرد تا به امروز می‌توان متوجه شد که هوش مصنوعی با پیشرفت‌ها و پیامدهای عمده‌ای در بسیاری از بخش‌ها همراه شده است تحقیقات انجام شده توسط مایکروسافت نشان داد که عملکرد برنامه تشخیص گفتار مبتنی بر هوش مصنوعی با عملکرد انسان مطابقت دارد (حشمدار و کردی، ۱۴۰۱: ۲).

ادامه

دیدگاه‌ها به مفهوم هوش مصنوعی توافق عمومی جهانی در مورد اینکه انتشار هوش مصنوعی خوب است وجود ندارد. دیدگاه‌های بدبینانه و خوش‌بینانه‌ای در این زمینه وجود دارد. در دیدگاه بدبینانه دو مؤلفه منفک وجود دارد اول اینکه هوش مصنوعی جایگزین شغل‌هایی خواهد شد که برای انسان‌ها کم می‌شود. دوم اینکه هوش مصنوعی به همان اندازه که فناوری‌ها بین سال‌های ۱۸۷۰ تا ۱۹۷۰ گسترش یافت تأثیر چندانی نخواهد داشت و بر جامعه مؤثر نخواهد بود.

درحالی‌که هر دو این مؤلفه به بنگاه بدبینانه کمک می‌کند اما خبرهای خوب هم مطرح است خبر خوب این است که هر دو پیش‌بینی بدبینانه نمی‌تواند درست باشد حتى اخبار بهتر این است که هر دو نادرست هستند اگر مفهوم هوش مصنوعی کارآمد باشد آن حتماً جایگزین انسان خواهد شد اگر چنین تغییری اتفاق نیفتد اثر کمی خواهد داشت در مورد مباحث اقتصادی هوش مصنوعی یک فناوری احیاء بهره‌وری است (کلاته آقامحمدی و شریفی، ۱۴۰۱: ۴۹).

مفهوم هوش مصنوعی

هوش مصنوعی شاخه‌ای از علوم کامپیوتر است که کامپیوترها را قادر می‌سازد تا قابلیت هوشمندانه انسان‌ها را نظیر ادراک یادگیری، حل مسائل، هوشمند استدلال و … را داشته باشد هوش مصنوعی چندین قابلیت قابل‌توجه دارند مانند ویژگی ادراک، یادگیری تطابق و، پذیرش، قابلیت استدلال و پاسخ‌دهی مناسب به رویدادها هوش مصنوعی را باید عرصه پهناور تلاقی و ملاقات بسیاری از دانش‌ها علوم و فنون قدیم و جدید دانست.

یک سیستم هوش مصنوعی به‌راستی نه مصنوعی است و نه هوشمند بلکه دستگاهی است هدف‌گرا که مسائل را به روش مصنوعی حل می‌کند این سیستم‌ها بر پایه دانش، تجربه و الگوهای استدلالی انسان به وجود آمده‌اند امروزه، هوش مصنوعی در بسیاری از علوم و صنایع کاربرد دارد و این فناوری به علت امکان درک، کردن استدلال و همچنین یادگیری به یکی از هیجان‌انگیزترین مباحث دنیای علم و تکنولوژی تبدیل‌شده است (مهرپارسا، ۱۳۹۹: ۳۳).

ادامه

مفهوم هوش مصنوعی یک رشته جدیدی است که در اواسط قرن ۲۰ به وجود آمده است. اکثراً در روزنامه‌ها، تلویزیون فیلم‌ها و بازی‌های کامپیوتری به این مقوله پرداخته شده اما درست درک نشده است. حتی بعضی ساده‌لوحان این طرح را غیرعملی می‌دانند و بعضی از دولت‌ها هرگونه فعالیت در این زمینه را ممنوع کرده‌اند؛ اما این علم در صنعت و دانشگاه‌ها در حال پیشرفت است.

اگرچه همیشه به‌عنوان هوش مصنوعی شناخته نمی‌شود، زیرا تکنیک‌ها و ایده‌های مهمی از مهندسی نرم‌افزار را در خود دارد. بعضی دیگر از ساده‌لوحان نیز فکر می‌کنند که این علم در حال رشد سریعی است و در چند سال آینده ربات‌ها انسان‌ها را به زنجیر می‌کشند؛ و دنیا را در اختیار خود می‌گیرند (طاهریان، ۱۳۹۷: ۷۷). مفهوم هوش مصنوعیدارای ابعاد متفاوتی ازجمله یادگیری، ماشین پردازش، گفتار سیستم‌های خبره رباتیک، پردازش زبان طبیعی و پردازش تصویر است (عظیمی و همکاران، ۱۴۰۱: ۱۱).

ادامه

هوش مصنوعی برحسب، تعریف تلاش برای دستیابی به هوش انسانی به معنای اعم آن با توسل به علوم رایانه‌ای و فیزیکی است. هدف از چنین تلاش‌هایی ساختن ماشینی است که بتواند تمام قابلیت‌های انسان هوشمند اعم از سخن گفتن، یادگیری، حل مسئله استدلال و انجام امور روزمره را به نمایش بگذارد چنین تلاش‌هایی بر فرض مشابهت میان ذهن انسان و ماشین استوار هستند.

برحسب میزانی از مشابهت که میان ذهن و ماشین مفروض گرفته شود روایت‌های متفاوتی از هوش مصنوعی خواهیم داشت؛ اما هوش مصنوعی در روایت افراطی آن ماشینی است که علاوه بر آنکه کنش‌های هوشمندانه را داراست این کنش‌ها را به همان نحوی که انسان انجام می‌دهد به انجام می‌رساند بر اساس این موضع هوش مصنوعی واجد خصوصیات روان‌شناختی بوده و دارای حالات ذهنی است و از کیفیات روانی نظیر احساس آگاهی و اراده برخوردار است بر این مبنا هوش مصنوعی ماشینی است که واجد ذهن تلقی می‌گردد (کلاته آقامحمدی و شریفی، ۱۴۰۱: ۴۰).

مفهوم هوش مصنوعی

با توجه به گستردگی و درعین‌حال پیچیدگی ابعاد انواع هوش هنوز تعریف دقیق و جامعی برای هوش مصنوعی نیز ارائه نشده است لکن تعاریف و مفهوم‌پردازی هوش مصنوعی را می‌توان از منظر دو رویکرد هوش مصنوعی قوی و هوش مصنوعی ضعیف تقسیم‌بندی کرد که در آن تلاش رویکرد قوی بر پایه ایجاد ماشینی با تمام قابلیت‌های تداعی‌کننده هوش در انسان همچون آگاهی و فهم و درک زبان و معنا قدرت اراده و تفکر یادگیری و است اما رویکرد ضعیف صرفاً در تلاش برای ایجاد ماشینی با عملکرد مشابه عملکرد انسان و صرفاً برخی از توانمندی‌های هوش انسان است.

یعنی آنچه که رایانه‌های عادی امروزی انجام می‌دهند در یک جمع‌بندی کلی برآمده از تعاریف مختلف هوش مصنوعی این فناوری شامل چهار بعد عمده بدین شرح است هوش مصنوعی به سیستم‌هایی اطلاق می‌شود که همانند انسان‌ها فکر کنند شبیه انسان‌ها عمل کنند.

معقولانه فکر کرده و معقولانه عمل کنند. هوش مصنوعی در حقیقت پرداختن به عوامل هوشمندی که با دریافت اطلاعات محیطی، تصمیم‌گیری می‌کنند درواقع عامل هوشمند بر مبنای یک تابع، اقدام به نگاشت اقدامی خاص بر اساس شرایط موجود می‌کند؛ درواقع هوش مصنوعی شامل سیستم‌هایی هستند که توانایی تشخیص اقدام لازم برای انجام یک کار و سپس عمل به آن را دارا هستند (بنی فاطمه و غفاری، ۱۴۰۰: ۶۹).

مفهوم هوش مصنوعی شاخه‌ای از علم کامپیوتر است. که توانایی کامپیوتر در شبیه‌سازی جنبه‌های مختلف هوش ازجمله تشخیص. صدا، استدلال، پاسخ خلاقانه توانایی یادگیری از تجربیات قبلی و توانایی نتیجه‌گیری. از اطلاعات ناقص را موردبحث و بررسی قرار می‌دهد. هوش مصنوعی حوزه‌ی پیچیده‌ای است. که دو مبحث مرتبط را شامل می‌شود ابتدا درک نحوه‌ی تفکر موجودات زنده. و سپس یافتن روش‌هایی برای بخشیدن توانایی‌های مشابه. به برنامه‌های کامپیوتری تلاش در راه برخوردار نمودن رایانه. از توانایی‌های شناخت و تقلید جنبه‌های هوشی انسان از دهه ۱۹۵۰ میلادی آغاز شده است

ادامه

در سال ۱۹۵۶ میلادی گروهی از دانشمندان ازجمله ماروین مینسکی از دانشگاه فنی ماساچوست کلود شانن از آزمایشگاه نامدار بل و جان مک کارتی از دانشگاه دارت مونت همایشی در دارت موت کانادا برگزار نمودند تا در این زمینه به گفتگو بپردازند جان مک کارتی دانشیار کرسی ریاضی دانشگاه و میزبآن‌همایش، عنوان هوش مصنوعی را بر این نشست نهاد از آن زمان تاکنون میان دانشمندان و خبرگان آگاه همچنان بحث در مفهوم هوش مصنوعی جریان دارد مفهوم هوش مصنوعی را کوشش‌هایی تعریف می‌کنند که در پی ساختن نظام‌های رایانه‌ای سخت‌افزار و نرم‌افزار است که رفتاری انسان­وار داشته باشند (طاهریان، ۱۳۹۷: ۷۸).

ادامه

آن‌ها همچنین می‌توانند رفتار خود را بر اساس تحلیل تأثیر اعمال قبلی خود بر محیط وفق دهند. این تغییر در تعاریف به دلیل پیشرفت علم و پیچیده‌تر شدن این حوزه است. یکی از زیرشاخه‌های هوش مصنوعی که به پیشرفت آن بسیار کمک کرده است، «یادگیری ماشین» است (تخشید، ۱۴۰۰: ۲۳۲).

ادامه

هوش مصنوعی تکنولوژی‌ای است که عملکردی شبیه هوش و ذهن انسان یا فراتر از انسان دارد و ماشین‌ها سیستم‌ها و ربات‌ها با مجهز شدن به آن عملکردی شبیه عملکرد انسان یا فراتر از عملکردهای انسان پیدا می‌کنند. این فن‌آوری با دو نوع کارکرد انفعالی و فعال خود، می‌تواند به تحلیل اطلاعات بپردازد و رفتاری بر اساس نتیجه‌ی تحلیل‌های خود بروز دهد(شمسی کوشکی، ۱۳۹۹: ۹۴۹).

مبانی نظری هوش مصنوعی

حسن پورراد و علیزاده قادیکلائی (۱۴۰۱) اثبات کردند که هوش مصنوعی عبارت از توانایی ماشین‌ها و به‌ویژه سیستم‌های کامپیوتری در شبیه‌سازی هوش انسانی است. هوش مصنوعی و پنج فناوری اصلی آن یعنی بینایی، کامپیوتر یادگیری ماشین پردازش زبان طبیعی رباتیک و تشخیص گفتار امروزه به‌صورت گسترده در تمامی جنبه‌های زندگی بشر مورداستفاده قرار می‌گیرد بااین‌حال این فناوری‌ها علی‌رغم مزایای بسیاری که دارند.

نواقص و مشکلاتی را نیز به همراه دارند. هوش مصنوعی را می‌توان عرصه پهناور تلاقی و ملاقات بسیاری از، دانش‌ها، علوم و فنون قدیم و جدید دانست. ریشه‌ها و ایده‌های اصلی آن را باید در فلسفه زبان‌شناسی، ریاضیات روان‌شناسی، نورولوژی و فیزیولوژی نشان گرفت و شاخه‌ها فروع و کاربردهای گونه گونه و فراوان آن را در علوم رایانه علوم مهندسی علوم زیست‌شناسی و پزشکی علوم ارتباطات و زمینه‌های بسیار دیگر به‌طورکلی هدف هوش مصنوعی ساخت ماشینی است.

ادامه

که می‌تواند فکر کند. بر سر اینکه هوش مصنوعی چگونه باید عمل کند یا فکر کند اختلاف‌نظر وجود دارد. آیا هوش مصنوعی باید کاملاً منطقی باشد یا باید عوامل اجتماعی عاطفی و اخلاقی را در نظر بگیرد؟ این می‌تواند بر برنامه‌های آینده هوش مصنوعی تأثیر بگذارد. سیستم‌های چندعاملی که در آن هر عامل یک سیستم هوشمند است که وظیفه خاصی را انجام می‌دهد اخیراً از رویکردهای هوش مصنوعی توزیع‌شده پدید آمده‌اند برای دستیابی به اهداف مشترک همه این عوامل با یکدیگر، همکاری ارتباط و تعامل دارند.

کلاته آقامحمدی و شریفی (۱۴۰۱) در مطالعه خود اثبات کرد که به‌طورکلی سه نظر مختلف در مورد هوش مصنوعی وجود دارد؛ گروه اول افرادی که اطلاعات کمتری از توانایی‌های سیستم‌های هوشمند کامپیوتری دارند بر این باورند که هوش مصنوعی هیچ‌گاه باهوش انسان برابری نخواهد کرد و در نتیجه خطری ما را تهدید نمی‌کند گروه دوم کسانی هستند که به قدرت هوش مصنوعی ایمان دارند.

اما بر این باورند که این سیستم‌ها و ربات‌های هوشمند نمی‌توانند خطری بزرگ برای انسان به حساب بیایند. گروه سوم که مشهورترین دانشمندان جهان را شامل می‌شود بر این باورند که AI می‌تواند خطری بزرگ برای بشریت باشد تعدادی از این دانشمندان با را فراتر گذاشته‌اند و باور دارند که هوش مصنوعی روزی نسل بشر را نابود خواهد کرد. دو نوع راهبرد در مورد پیشرفت فناوری هوش مصنوعی وجود دارد.

ادامه

یکی سیاست‌هایی که بر الگوی انتشار و توسعه هوش مصنوعی تمرکز دارند و دیگری سیاست‌هایی که بر پیامدهای انتشار و توسعه آن متمرکز هستند. مرتبط‌ترین سیاست‌ها مربوط به انتشار و توسعه هوش مصنوعی که باید سیاست‌گذار فکری برای آن کند عبارت‌اند از حفظ حریم خصوصی تجارت و مسئولیت طراحی سیاست برای توازن مطلوب بین تشویق و انتشار هوش مصنوعی بدون ایجاد خطر بر ارزش‌های اجتماعی تمرکز دارد.

همان‌گونه که هوش مصنوعی منتشر می‌شود عواقبی برای اشتغال و فرصت‌های شغلی نابرابری و رقابت خواهد داشت. با توجه به این عواقب، نقش سیاست‌های آموزشی شبکه امنیت اجتماعی و اجرای قانون ضدتر بسیار مهم خواهد بود. حال با توجه به این تجربه حرکت به سمت اقتصاد دیجیتال و تحول دیجیتال در کشور بازگوکننده شرایط مهم و حساس برای استفاده از فناوری هوش مصنوعی است که سیاست‌گذار در اقتصاد ایران با توجه به شرایط اقتصادی کشور باید به آن توجه کند.

صادقی نیکو (۱۴۰۱) اثبات کرد که هوش مصنوعی (AI) از آزمایشگاه‌های تحقیقاتی به تجارت منتقل‌شده است. بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد که تعداد زیادی از شرکت‌ها در دو سال گذشته برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی را توسعه داده‌اند و رشد برنامه‌های کاربردی امروز نیز ادامه دارد بسیاری از این برنامه‌ها سیستم‌های مستقل هستند اما برخی دیگر با سیستم‌های اطلاعات سنتی (IS) مانند پردازش داده‌ها و سیستم‌های اطلاعات مدیریت یکپارچه شده‌اند.

مفهوم هوش مصنوعی

اکثر برنامه‌ها سیستم‌های خبره مبتنی بر دانش (ES) هستند اما تعداد فزاینده‌ای از کاربردهای سایر فناوری‌های هوش مصنوعی مانند شبکه‌های عصبی، سیستم‌های برنامه‌ریزی و زمان‌بندی مبتنی بر دانش سیستم‌های سنتز گفتار و سیستم‌های تشخیص صدا وجود دارد. علیرغم گسترش فناوری مدیران و توسعه‌دهندگان اطلاعات کمی در مورد مسائل عملی مرتبط با تعامل هوش مصنوعی، مدیریت و سازمان‌ها دارند این موضوع مهمی، است زیرا موفقیت یک سیستم هوش مصنوعی به حل انواع مسائل فنی، مدیریتی و سازمانی بستگی دارد.

بااین‌حال تحقیقات دانشگاهی محدود است مبانی نظری را برای ارزیابی تأثیر هوش مصنوعی بر سازمان‌ها بررسی کردند برخی از محققان تأثیر سازمانی ES را با انجام تجزیه‌وتحلیل یک سیستم واحد موردبحث قرار دادند. تعداد مطالعات در موردتعامل هوش مصنوعی مدیریت و سازمان‌ها نسبت به سایر IS حداقل به دو دلیل کمتر است.

اول نسبت به IS سنتی بیشتر برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی جدید هستند بیشتر در ۵ تا ۱۰ سال گذشته که دانش جمعی ما را در مورد تأثیر سازمانی آن‌ها محدود می‌کند دوم در اوایل تا اواسط دهه ۱۹۸۰ مسائل توسعه فنی مثلاً کسب دانش، برنامه‌نویسی و اعتبار سنجی (سیستم بر مسائل سازمانی غیرفنی گسترده‌تر غالب بود، بنابراین تعامل هوش مصنوعی، مدیریت و سازمان‌ها یک زمینه نوپا برای تحقیق است.

مفهوم هوش مصنوعی

شیرزاد و همکاران (۱۳۹۹) اثبات کردند که هوش مصنوعی ساخت تجهیزات و نرم‌افزارهای کاربردی است که بسیاری از رفتارهای خاص انسان مانند استدلال یادگیری حل مسئله و شناخت را تقلید می‌کند هوش مصنوعی دارای شاخه‌هایی است ازجمله شبکه‌های عصبی مصنوعی سیستم‌های خبره الگوریتم ژنتیک و منطق فازی که در علم مدیریت عصر حاضر، هر یک از این شاخه‌ها کاربردی خاص در تصمیم‌گیری‌ها و ارائه دانش سازمانی دارند.

شبکه‌های عصبی مصنوعی باوجوداینکه با سیستم طبیعی قابل‌مقایسه نیستند. اما ویژگی‌هایی دارند که آن‌ها را در کاربردهایی مانند تفکیک الگو، کنترل و به‌طورکلی. در هر جا که نیاز به یادگیری باشد ممتاز می‌نمایند. این ویژگی‌های عبارت‌اند از قابلیت، یادگیری قابلیت.، تعمیم پردازش موازی و مقاوم بودن عصبی. هوش مصنوعی و شبکه‌های عصبی مصنوعی در علم مدیریت به‌ویژه در شاخه مدیریت مالی جایگاه خود را تا حدی یافته‌اند.

ساختارهای مالی هر بنگاه تجاری از عملیات شدیداً پیچیده و محیطی پویا تشکیل‌شده. و تا جایی که وظایف مدیر مالی می‌تواند. مفهوماً و از طریق عملکرد به تعدادی از وظایف جزئی‌تر تجزیه گردد.، لیکن ارتباط داخلی بین این ریز وظایف همچنان پیچیده باقی می‌ماند. سیستم‌های عصبی هوشمند برای ایجاد مدل‌های بخش‌هایی از بنگاه تجاری مورداستفاده قرار می‌گیرند. ازجمله کاربردهای آن‌ها اعتبار سنجی مشتریان. پیش‌بینی‌های، مالی ارزیابی و تصویب تخصیص اعتبار به کارکنان مالی می‌باشد.

مفهوم هوش مصنوعی

تخشید (۱۴۰۰) اثبات کرد که. درگذشته‌ای نه‌چندان دور به نظر می‌رسید. این پرسش ارتباطی به یک حقوقدان ندارد.؛ اما طی چند سال گذشته شرایط تغییر کرده است. هوش مصنوعی «به‌طورکلی به هر برنامه سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری گفته می‌شود. که از خود رفتاری نشان می‌دهد که هوشمندانه به نظر می‌رسد.» برخی نیز آن را چنین تعریف کرده‌اند.: توانایی یک رایانه دیجیتال یا رباتی که با یک رایانه کنترل می‌شود. به انجام دادن کارهایی که به‌طورمعمولی منتسب به موجودات هوشمند است.

به‌طورمعمول این واژه به پروژه توسعه. و طراحی سیستم‌هایی گفته می‌شود. که مجهز به سیستم‌های فکری بشر هستند.؛ مانند توانایی فکر کردن کشف کردن.، معانی، تعمیم دادن، نتیجه گرفتن و یادگیری از تجربه گذشته. برخی از نکاتی که روان شناسان برای توصیف هوشمند بودن انسان استفاده می‌کنند. در انتصاب هوشمند بودن به عملکرد کامپیوتر مؤثر بوده است.

این نکات که می‌تواند برای فهم هوش مصنوعی نیز مفید واقع شود. عبارت‌اند از توانایی در تطبیق با شرایط جدید.، آموختن استدلال کردن حل کردن مشکلات ادراک و استفاده از زبان. امروزه، برخی از برنامه‌های کامپیوترهای هوشمند. با آزمون‌وخطا یاد می‌گیرند.، با قیاس استدلال می‌کنند.، برای معماها پاسخ پیدا می‌کنند. مانند توانایی در بازی شطرنج، قادر به درک محیط اطراف خود هستند.

مفهوم هوش مصنوعی

چه از طریق دیدن و حس چشایی چه با لمس محیط اطراف و تشخیص فضای پیرامون. مانند جاروبرقی هوشمند و قادر به فهم یک زبان و پاسخ گفتن به سؤال هستند. (مانند بسیاری از دستگاه‌های هوشمند خانگی ساخت گوگل یا الکسا ساخت شرکت آمازون). هرچند همه این توانایی‌ها در حال حاضر به‌طور محدود در حال اجراست.، تکنولوژی به‌سرعت در حال پیشرفت است و برنامه‌ها روزبه‌روز قوی‌تر و پیچیده‌تر می‌شوند.

شیخ‌الاسلامی (۱۳۹۸). اثبات کرد که پیش‌بینی می‌شود که هوش مصنوعی در بیشتر وظایفی که برای آن تعریف‌شده است. به نیرویی فرا انسانی در این قرن بدل شود. چنین پیشرفتی می‌تواند فرصت‌ها و مخاطرات زیادی را برای بشریت در پی داشته باشد. به نظر متخصصان مختلف در چند دهه آینده قابلیت‌های. مختلف هوش مصنوعی خود را نشان داده. و بدین ترتیب به شکل رادیکالی قدرت ثروت و رفاه موجود را دگرگون می‌کند. دگرگونی‌ای که از نظر دامنه تغییرات با انقلاب صنعتی قابل‌مقایسه است.

حکمرانی هوش مصنوعی درواقع مطالعه چگونگی مدیریت گذار به سیستم‌های هوش مصنوعی پیشرفته با تمرکز بر ابعاد گوناگون سیاسی، اقتصادی، نظامی حکومتی و اخلاقی است. درواقع گزارش پیش رو درآمدی بر این مبحث می‌باشد. حکمرانی هوش مصنوعی اغلب در کنار سلامت. و ایمنی هوش مصنوعی قرار داده می‌شود.، البته هدف هردوی آن‌ها کمک به بشریت برای استفاده مفید هرچه بیشتر از هوش است.

ادامه

اما با این تفاوت که حکمرانی هوش مصنوعی بر نهادها و زمینه‌هایی که هوش مصنوعی ساخته‌شده و استفاده می‌شود، متمرکز است. هوش مصنوعی پیشرفته می‌تواند. تنش‌های جهانی ایفا کند هوش مصنوعی پیشرفته به‌طور شگفت‌انگیزی می‌تواند. به ارتقای سلامت، شادی، رفاه علم و خودفهمی کمک کند. این مزایا باید در کنار ریسک‌های فاجعه‌بار احتمالی. هوش مصنوعی قرار داده شود. همانند تقویت تمامیت‌خواهی جنگ هسته‌ای قدرت‌های بزرگ. که هوش مصنوعی می‌تواند چرخه بحران چنین جنگی را پیچیده‌تر. و پیش‌بینی‌ناپذیرتر نماید و ناسازگاری با ارزش‌های انسانی.

منابع

منابع مطلب در فایل قابل خریداری موجود می باشد.

 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.