احساسات سرمایه گذاران | ادبیات تحقیق و مبانی نظری


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
۲۶ مرداد ۱۴۰۲
نوع فایل
ورد قابل ویرایش
حجم فایل
منابع در فایل خریداری شده موجود می باشد.
تعداد صفحات
3 صفحه
دسته بندی
تعداد بازدید
95 بازدید
۵,۰۰۰ تومان

احساسات سرمایه گذاران

احساسات سرمایه گذاران | تعداد صفحات: ۳ صفحه

پژوهشی توسط میزایی و همکاران (۱۴۰۱) تحت عنوان —- انجام شد. نتایج نشان داد احساسات سرمایه گذارن بر نوسان بازده سهام تاثیر معنی داری دارد همچنین وجود متغیر فرصت های سرمایه گذاری ارتباط بین احساسات سرمایه گذارن و نوسان بازده سهام را تعدیل می کند.

پژوهشی توسط حاجیان نیزاد و همکاران (۱۴۰۱) تحت عنوان —– انجام شد. نتایج حاکی از محتوای اطلاعاتی اخبار سود بوده است. این یافته‌ها به سرمایه‌گذاران یادآوری می‌کند مراقب جو غیرمنطقی بازار، باشند و توجه بیشتری به واکنش بیش از اندازه به اخبار سود، هم از جنبه منفی و هم از جنبه مثبت بر تغییر قیمت‌ها کنند.

احساسات سرمایه گذاران

پژوهشی توسط کامیابی و جوادی نیا (۱۴۰۰) تحت عنوان —– انجام شد. یافته های مطالعه نشان داد که زمانی که احساسات سرمایه‌گذاران شدت می‌یابد، بنگاه‌های اقتصادی به‌منظور جلوگیری و کاهش این تورش رفتاری، به ارائه سریع‌تر اخبار بد و شناسایی زودهنگام ضررهای اقتصادی و همچنین به تأخیر انداختن اخبار خوب و شناسایی سخت‌گیرانه‌تر عایدات اقدام می‌کنند.

تا از مشکلات آتی که از احساسات سرمایه‌گذاری نشئت می‎گیرد تا حدی جلوگیری کنند. به‎علاوه، مدیر توانا نسبت به سایر مدیران، به یک میزان از محافظه‌کاری حسابداری در مقابل احساسات سرمایه‌گذاران استفاده می‌کند. به بیان دیگر، توانایی مدیریت، نمی‌تواند رابطه بین احساسات سرمایه‌گذاران و محافظه‌کاری حسابداری را تحت تأثیر قرار دهد.

پژوهشی توسط حسینی و مرشدی (۱۳۹۸) تحت عنوان —— انجام شد. یافته های مطالعه نشان داد که تولید ناخالص داخلی تأثیر مستقیم و تورم تأثیر معکوس بر ارتباط بین احساسات سرمایه‌گذار و بازده سهام دارند؛ اما رابطـه معنی‌داری در خصوص تأثیر هزینه‌های دولت بر ارتباط بین احساسات سرمایه‌گذار و بازده سهام به دست نیامد.

احساسات سرمایه گذاران

پژوهشی توسط اسدی و مرشدی (۱۳۹۸) تحت عنوان —- انجام شد. یافته های مطالعه نشان داد که معیارهای مختلف خطر سقوط قیمت سهام، رابطه مستقیم وجود دارد؛ به‌بیان‌دیگر با افزایش شاخص آرمز که نشانگر احساسات سرمایه‌گذاران است، خطر سقوط قیمت سهام افزایش می ­یابد. نتایج همچنین حاکی از تاثیر منفی و معنادار نسبت ارزش بازار به ارزش دفتری در ارتباط فوق است و ارتباط معناداری بین متغیرهای نسبت بدهی، نسبت سودآوری و اندازه شرکت با خطر سقوط سهام مشاهده نشد.

پژوهشی توسط گونگ و همکاران (۲۰۲۲) تحت عنوان —– انجام شد. این مطالعه به بررسی قابلیت پیش‌بینی معیار احساسات بر نوسانات واقعی سهام و ارزشگذاری سهام می‌پردازد. یافته های مطالعه نشان می دهد که.

احساسات سرمایه گذاران نسبت به سایرین قدرت پیش‌بینی بیشتری دارد. بیشتر شاخص های احساسات فقط در دوره غیر بحرانی قابل پیش بینی هستند در حالی که این مفهوم در دوره بحران نیز موثر است. علاوه بر این، احساسات سرمایه گذاران برتری برجسته‌تری در پیش‌بینی افق طولانی‌تر نشان می‌دهد. نکته مهم این است که این مفهوم پس از در نظر گرفتن اثر اهرمی هنوز به طور قابل توجهی موثر است در حالی که بسیاری از موارد دیگر به صورت قابل توجهی دارای اثرگذاری نیستند.

احساسات سرمایه گذاران

پژوهشی توسط وانگ و همکاران (۲۰۲۲) تحت عنوان —– انجام شد.  احساس سرمایه‌گذار و یک لایه بازده سهام از گزاره های اثرگذار بر ارزش سهام می باشند. در سطح سیستم، ارتباط لایه احساسات سرمایه گذار ضعیف تر از لایه بازده سهام است و تاثیرات کمتری بر روی ارزش سرمایه گذاری دارد. در سطح شرکت، یک شرکت با اتصال خالص بالا اغلب دارای ارزش بازار بزرگ در لایه احساسات سرمایه گذار است. این پدیده برای لایه بازده سهام بسیار ضروری است.

پژوهشی توسط وانگ و همکاران (۲۰۲۲) تحت عنوان —— انجام شد.  احساسات سرمایه گذاران تأثیر مستقیم و قوی بر بازده سهام دارد. و ارزشگذاری سهام را تحت تاثیر قرار می دهد. تأثیر آن بر بازده از طریق یک کانال غیرمستقیم از نوسانات مشروط در سهام صورت می گیرد. احساسات سرمایه‌گذار بر بازده سهام را از طریق کانال‌های مستقیم و غیرمستقیم می تواند ارزشگذاری شرکت را تحت تاثیر قرار دهد. استفاده از نسبت گردش مالی به عنوان نماینده احساسات می تواند شاخصی خوبی برای بررسی ارزشگذاری شرکت باشد.

منابع

برای دسترسی به منابع فایل را خریداری نمایید.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.